Aktuální sazby DPH v Evropě platné od 1.1.2024

Země

Základní sazba DPH Snížená sazba DPH

Belgie

21%

12% , 6%

Bulharsko

20% 9%
Česká republika 21%

12%

Dánsko

25%

Estonsko

22% 9% , 5%

Finsko

24%

14% , 10%

Francie 20%

10% , 5,5% , 2,1%

Chorvatsko 25%

13% , 5%

Irsko

23% 13,5% , 9% , 4,8%

Itálie

22% 10% , 5% , 4%
Kypr 19%

9% , 5%

Lichtenštejnsko 8,1%

3,8% , 2,6%

Litva

21%

9% , 5%

Lotyšsko

21% 12% , 5%
Lucemrusko 17%

13% , 7% , 3%

Maďarsko

27% 18% , 5%
Malta 18%

12% , 7% , 5%

Monaco

20% 10% , 5,5% , 2,1%

Německo

19%

7%

Nizozemsko 21%

9%

Norsko

25% 15% , 12%
Polsko 23%

8% , 5%

Portugalsko

23% 13% , 6%
Rakousko 20%

13% , 10%

Rumunsko 19%

9% , 5%

Řecko

24%

13% , 6%

Slovenská republika

20%

10%

Slovinsko

22%

9,5% , 5%

Spojené království

20%

5%

Španělsko 21%

10% , 12% , 6%

Švédsko 25%

12% , 6%

Švýcarsko 8,1%

3,8% , 2,6%

Kolik mne to bude stát

Naše společnost se snaží svým klientům nabízet nejvýhodnější podmínky na trhu. Pracujeme na základě provizí z úspěchu, tzv. „success fee“, takže provizi platíte pouze v případě schválení žádosti. V případě, že vaši žádost finanční úřad z nějakého důvodu zamítne, neplatíte nic.

Hlavním kritériem pro výpočet naší provize je výše nárokované DPH – čím víc DPH máte, tím nižší % provize platíte. Pokud vás zajímá, jaká je výše vaší DPH, na kterou máte nárok, zašlete nám Vaše daňové doklady tady a zdarma pro vás spočítáme na co mate nárok. Také Vám budeme schopni zaslat cenovou nabídku ušitou přímo Vám na míru.

Dalším kritériem pro výpočet naší provize je úroveň zapojení klienta do procesu, kde nabízíme 3 úrovně spolupráce:

  • E-klient asistence – Nejrychlejší a nejlevnější cesta k vašemu DPH. Protože je ale tato cesta nejrychlejší a nejlevnější, vyžaduje se zapojení klienta do procesu. U této varianty nám klient zašle daňové doklady elektronicky a roztříděné podle jednotlivých zemí, ze kterých chce nárokovat. U této varianty vaši žádost připravíme k podání do 2-3 pracovních dnů.

  • E-klient – Nejoblíbenější varianta našich klientů. U této varianty nám klient pouze zašle daňové doklady elektronicky, nicméně třídit je dle zemí nemusí. Daňové doklady si roztřídíme podle zemí sami a připravíme žádosti k podání. U této varianty vaši žádost připravíme k podání do 7-10 pracovních dnů.

  • Papírový klient – Nejpomalejší a nejdražší cesta k vašemu DPH. U této varianty dorazíme k vám do kanceláře, fyzicky prohlédneme vaše účetnictví a vybereme daňové doklady vhodné pro nárok, které si naskenujeme. Protože je tento proces z našeho pohledu časově, administrativně i finančně nejnáročnější, tak tomu bohužel musíme přizpůsobit i výši naší provize, která je oproti prvním dvěma variantám výrazně vyšší. U této varianty vaši žádost připravíme k podání standardně za 2-3 týdny.

Jaká je minimální částka pro nárok

V případě nižších částek DPH se standardně podává jedna roční žádost, kde je minimální částka nároku na jednu žádost v dané zemi 50 EUR (nebo ekvivalent v národní měně).

V případě, že se v cizině pohybujete pravidelně, nebo tam například máte část své výroby, pravděpodobně máte i vyšší DPH. V takovém případě pro naše klienty připravujeme žádosti čtvrtletní, kde je minimální částka pro jednu žádost v dané zemi 400 EUR. Jedná se typicky o dopravní společnosti, které v cizině ve vysokých objemech čerpají PHM. Navíc se u čtvrtletních žádostí zlepší Cashflow společnosti, protože vratky DPH přichází v průběhu celého roku.

Kdy se podává žádost na vrácení DPH

Pokud se jedná o podání žádosti na vrácení daně z přidané hodnoty (DPH) dle 8. evropské směrnice (žádosti v rámci EU), tato směrnice stanovuje, že lhůta pro podání žádosti na vrácení DPH je do 30. září následujícího roku, za který chcete žádat, například žádosti za rok 2023 se podávají do 30. září 2024.

Pokud se jedná o podání žádosti na vrácení daně z přidané hodnoty (DPH) dle 13. evropské směrnice (žádosti mimo EU), je opět třeba dodržet určitou lhůtu. Tato Směrnice stanovuje, že lhůta pro podání žádosti na vrácení DPH je do 30. června následujícího roku, za který chcete žádat, například žádosti za rok 2023 se podávají do 30. června 2024.

Lhůty pro obě směrnice jsou pevné termíny, které nelze posunout. Pokud tedy chcete požádat o vrácení DPH za předchozí rok, musíte svou žádost podat do těchto dat. Pokud byste tyto lhůty nedodrželi, může se stát, že ztratíte nárok na vrácení DPH za daný rok.

Je třeba si uvědomit, že pro podání žádosti o vrácení DPH v jiném členském státě platí vždy jiné podmínky. Proto je důležité včas získat potřebné informace od příslušného daňového úřadu. Nejlepší je podat žádost co nejdříve, abyste měli dostatek času na případné doplnění dokumentů a vyřízení žádosti.

V případě, že nejste si jisti, zda máte z dané zemi nárok na vrácení DPH, můžete se na nás kdykoliv obrátit a rádi vám zodpovíme jakékoliv dotazy.

Jak dlouho trvá vyřízení žádosti

Lhůta pro vyřízení žádosti se v každé zemi trochu liší, nicméně maximální zákonná lhůta pro vyřízení žádosti finančním úřadem dle evropské směrnice jsou 4 měsíce. Občas se tato lhůta může prodloužit, pokud jsou v žádosti nejasnosti a finanční úřad nás vyzve k vysvětlení nebo poskytnutí doplňujících informací. Tomuto prodloužení se nicméně vždy snažíme vyhnout a spolu se žádostí zasíláme vše, co by po vás finanční úřad mohl požadovat.

Kdy obdržím vratku

Zákonná lhůta pro vyplacení vratky finančním úřadem je 30 dní od vydání rozhodnutí.